Surah ke ...?

Alhamdulillah...

Hari ini berkesempatan mengemaskini blog yang telah lama terbiar... uhuk uhuk...

Mungkin kerana hari ini adalah hari yang istimewa buat anakanda Nur Aisyah Syazana...

Ye... hari ni genap hari ulangtahun ke-8 tahun buat anakanda Nur Aisyah Syazana... selamat hari lahir anakku... semoga cita-citamu untuk menjadi tentera (pulak?) akan tercapai...

Dahulu Aisyah bercita-cita ingin menjadi seorang doktor tapi setelah menjadi peminat setia novel sejarah Islam karya Abdul Latip Talib, kini cita-citanya berubah untuk menjadi tentera Islam yang berjuang untuk menang atau syahid...

SubhanaAllah...

Antara novel yang menjadi kegemaran Aisyah ialah Sultan Muhammad Al-Fateh, Khalid Al-Walid, Abu Ubaidah dan Salahuddin Al-Ayyubi.

Oh ye, Aisyah selalu mencuri baca novel di dalam kelas maka kakak-kakak di tahfiz selalu menegur dan merampas novel tersebut. Aduh, dia betul-betul menghayati novel-novel tersebut!

Kemaskini cerita di madrasah pula.

Lebih kurang sebulan yang lalu Aisyah telah pon menghafaz surah ke enamnya iaitu surah al-Mulk, kemudian kini menyambung dengan hafazan surah-surah di dalam Juz Amma. Alhamdulillah Aisyah telah menghafaz surah an Naba dan an Naziat dan kini sedang giat menghafaz surah Abasa.

Ibu juga yang masih terkial-kial menghafaz surah Abasa. huhuhu....

Ya Allah permudahkanlah semua orang-orang mukmin yang sedang menghafaz al-Quran serta permudahkanlah pekerjaan guru-guru mereka yang mengajar. 

Allahumma amin!

Klik LIKE kalau suka entri ni :)

0 comments:

Copyright © 2008 - SubhanaAllah... - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template