Surah Keempat - As-Sajdah

Alhamdulillah...

Aisyah berjaya dan lulus ujian menghafaz surah As-Sajdah pada 29 September 2012 yang lalu. Kini sedang menghafaz surah Ad-Dukhan.

Nak cerita sikit kisah sebelum Aisyah lulus hafazan surah As-Sajdah :)

Pagi 28 Sept 2012, saya mengambil MC kerana tekak kurang sihat. Tetapi masih boleh menghantar anak-anak ke sekolah :)

Aisyah sedang menghafaz 5 ayat terakhir daripada surah As-Sajdah. Dia minta izin untuk lewat ke Baitul Ilmi kerana masih belum dapat menghafaz ayat tersebut.

Saya izinkan dan bagi dia masa memandangkan saya tidak bekerja pada hari tersebut.

Pukul 9.30 pagi, saya bertanya samada dia sudah bersedia untuk ke madrasah. Tiba-tiba dia menangis.

Katanya ayat tersebut sangat susah dan dia takut untuk ke madrasah. Bimbang dimarahi ustazahnya.

Alahai... kesian.

Saya berfikir apa yang boleh saya buat untuk memujuknya.

Akhirnya, saya memanggil aisyah duduk si sebelah saya dan membantunya menghafaz 5 ayat tersebut.

Alhamdulillah, hampir setengah jam berlalu dan aisyah berjaya menghafaz kesemuanya.

Saya pon menghantar dia ke madarasah dengan senang hati :)

Sebelum masuk ke dalam madrasah, sempat aisyah bertanya,

'Ibu, mata aisyah merah tak?'

'Takdelah... dah tak merah dah...', jawab saya.

PS: Tau pula malu kalau kawan tau dia menangis... hehehe...

Riadah di Taman Tasik Permaisuri

Klik LIKE kalau suka entri ni :)

0 comments:

Copyright © 2008 - SubhanaAllah... - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template