Pelaburan Emas & Selamat Menyambut Ramadhan

Macam x kena je tajuk entri ni... belasah jelah... Point aku kali ni cuma nk cite pasal kebaikan menyimpan emas. Basically kite sbg kaum ibu ni suka beli emas perhiasan. Memang cantik tapi dari segi value dan spread agak kureng. Aku xdela melarang sape2 nk beli rantai, gelang & cincin bagai tu tapi berpada2la...

Diversify your investment. cewah. Peruntukan sedikit wang anda utk kumpul emas dlm bentuk dinar & jongkong. Emas dlm bentuk ni mempunyai spread yg rendah (which is good) jika ingin dijual. Dlm jangkamasa panjang (lebih 5 tahun) insyaAllah lebih menguntungkan dan berbaloi2! Cuba ingat balik berapa harga 1 gram emas waktu korang kawen dulu... mmg beza melampau la dengan harga sekarang...

Akhir kata, jgn lupa byr zakat dan selamat berpuasa!

*Selain drpd mengumpul rumah, aku juga baru start kumpul dinar emas - baru ada 2 dinar ni je tapi dia punye feel waktu pegang tu perghhhhh lain macam beb!* cubalah! :)

Ops lupa plak nk bagitau dari mana aku beli dinar emas aku ni... aku beli daripada ejen bertauliah Public Gold merangkap share partner rumah kami di Cyberia Crescent 2 iaitu en Pokli. Pokli adalah master dealer utk Public Gold, Public Dinar dan yang terbaru Public Jewellery. Sijil emas disertakan sekali... jgn risau ok!

Jika kawan-kawan ada modal sekitar rm40k, maka layakla anda utk menjadi ejen Public Gold dan akan diberi emas bernilai rm40k dengan diskaun 1.5%. Best kan? Boleh jual kat kawan-kawan atau saudara mara...

*Untuk jadi master dealer mcm Pokli modalnye rm100k... Ada bran?*

0 comments:

Copyright © 2008 - SubhanaAllah... - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template