Akhirnye jadi milik kami juga...

Alhamdulillah akhirnye lepas sebulan main sorong papan tarik papan dengan tuan rumah, akhirnye keputusan muktamad : Rumah sedia dijual kepada kami dengan harga rm123k. Yeay! Jangan tak tau selama 6 tahun++ kawen ni kami duk umah sewa depan rumah parents aku. Sebab utama biasala senang nk hantar anak-anak bila kami bekerja & temankan parents aku jugak supaya diorang x kesunyian *aku kan anak bongsu* :D

Sebab kedua ijam tu keje tak setempat kejap kt nilai, kejap kt rawang, lepas raya ni insyaAllah balik ke ipoh pulak... so drpd aku duduk sorang2 kt rumah dan berjauhan drpd keluarga... *isk bahaya tu kan duk sorang2 dgn anak2 je bila ijam xde* so inilah keputusan terbaiknye... duk je diam2 depan umah mak pak aku... tihihi...

Sebelum ni bukan aku x pernah mintak nk beli rumah tu tapi tuan rumah takmo jual daaa... Alhamdulillah kali ni mmg dah rezeki anak-anak agaknye... lembut hati tuan rumah nk jual walaupon harga agak tinggi cket... Dalam minggu depan aku kenalah cargas sediakan dokumen utk apply loan rumah... Tapi hati dub dap dub dap jugak sebab takut loan x lepas... maklumla ini adalah pembelian rumah kami yg ke tujuh...... tsssskkkkk mintak2 bank bg lepaslah ye... kami adalah peminjam yg sgt baik :)

Doakan semuanya berjalan lancar & tuan rumah x tukar fikiran... Amin.

4 comments:

Kancilbiru said...

dah tujuh rumahhh?? saya satu pun belum lagi...huhuhuh

ctfarazila said...

boleh mula dgn satu rumah dulu... :) http://hot-auction-property.blogspot.com/

Adikchiek said...

Insyallah akan ikut jejak langkah puan ct,.tengah usaha ke arah tu. :-) insyaalah..

Adikchiek said...

Tahun 2012 sye beli rumah lelong guna lawyer Pn, nurul yg Pn ct tulis dlm blog tu, alhamdulillah sempat disbush loan dlm tempoh yg ditetapkan. Sekarang otw utk rumah kedua. Rumah subsale..thank you Pn ct

Copyright © 2008 - SubhanaAllah... - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template