Imunisasi 3 bulan

Jumaat 19 Mac balik keje aku terus bwk twin pegi injek 3 bulan. Kat mana lagi, Klinik Kassim & Zubaidah la... the most famous clinic kt Bdr Tun Razak utk kanak-kanak... tapi Dr Kassim xde... cuti... so Dr Juanita yg ganti... ok jugak dr ni... bibik temankan kitorang. Dia dukung Najah yg tido sepjg masa... aku lak dukung Jannah yg mata bulat sepanjang masa... hehehe....

Yang peliknye.. dua-dua baby tak nangis time kena injek tu... wah... dr tere ke anak-anak aku yg tere ni... terkejut aku... tapi badan diorang suam2 la keesokan harinye... demam. Alahai cian anak ibu... Berat diorang lak, Jannah 5.3kg Najah 4.7kg alhamdulillah semoga anak-anak ibu membesar dgn sihat.... Aku x amik pneumococol & rotavirus tu... Dr Kasim pon x galakkan sebab sian kt baby byk sgt kena injek & takut kene sindrom lain pulak... Anyway ini semua terpulang pada pendapat masing2... Janji bagi yg terbaik untuk anak-anak...

Sebelum tu cooler bag untuk susu perahan aku zipnye sudah terkoyak... dah x leh tutup beg tu... mana x koyak... beli sejak zaman Aisyah tu... dah tu beg tu untuk 2 botol susu je... sejak pakai spectra 3 ni dpt 4 botol (eceh alhamdulillah) so aku sumbat padat manala zip x rosak...

Semalam dengan semangatnye aku beli cooler bag baru... siap dgn back pack baru... wah tamak betul... ingat nk beli brand MLO tapi cooler bag xde stok lak... so aku sambar brand stylo mama ni... (mcm dlm gambar kt atas tu overall rm220). Bag ni muat untuk letak spectra 3 tu sekali... berbaloi... no more handbag la lepas ni... Owner kedai pon bgtau actually back pack yg ni lagi tahan talinye... so dgn stylonye hari ni aku pegi keje bwk bag ni... mcm budak sekolah pulak rasanye.... hehehe... caiyok pam susu! Jgn malas2 ok!

5 comments:

Papa, Mama & Azra said...

macam best je bag ni...menarik...aku pergi-balik opis letak pam & susu dalam bag laptop je...hehehe...

Farazila Wahab said...

memang menarik... ade lubang khas kt belakang bag so x perlu keluarkan pam spectra 3 yg besar tu dari beg bila nk guna. Just kuarkan wayar melalui lubang tu. Senang!

Anyway bag laptop pon ok je... janji susu & pam susu selamat... hehehe

Papa, Mama & Azra said...

Btw, pneumococol & rotavirus memang cam kesian sket nak bagi kat anak. Banyak sangat ubat jadinya. Sakit plak tu kena cucuk. Tapi apa nak buat, terlajak perahu boleh ku undur, terlajak dah bagi 1 dos, terpaksa aku teruskan. Kang rugi la plak kan.

Farazila Wahab said...

kikiki... aisyah & sarah aku bg pneumococol first dos je bole? time aisyah 4 thn & sarah sethn... pastu nan adooo sampai ari ni... :) teruk betul ibu ni eh... huhu

Awin said...

masa 1st jab pneumoccocal aku jumpa Dr Zul (SMC) dan tanya psal soklan yg sama...blhkah...ada dua jab kiri dan kanan...then dia kata kat US...lagi byk jab...ok jek....so..ku teruskan jugak....ni ada lagi satu jab

Copyright © 2008 - SubhanaAllah... - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template