Mari membuat kuih raya !

Pasal dah terbayang-bayang sgt nk makan kuih ni sanggup la aku bersengkang separuh hari mengadap oven membakar kuih.... hehehe... mak aku yg sukat aku tolong kacau & bakar aje... Assistant nye sape lagi kalau bukan Aisyah... adala 15 biji kek mangkuk yg dia telan siap suruh aku mkn sekali sebab sedap sangat katanya... :D

Resepi kek mangkuk ni senangla sgt... mak aku ingat dlm kepala dia je...

Bahan-bahan :
1. 2 cawan gula (dimesin halus)
2. 1 1/2 cawan planta/marjerin
3. 5 biji telur
4. 1 sudu teh backing powder
5. 1 sudu teh esen vanilla
6. 2 sudu besar susu
7. 3 cawan tepung

Cara-cara :
1. Kacau gula dengan marjerin sampai putih.
2. Masukkan telur, backing powder, esen vanilla & susu. Kacau sebati.
3. Masukkan tepung. Kacau sebati.

Siap & bakar. Itu je. Layan gambar kt bwh ok!




2 comments:

Kamariah Idris said...

Waa rajin tuk Aisyah tolong wat kuih..Iman blum leh lg..tolong kacau bleh laa

Farazila Wahab said...

hehehe... dah boleh harap sket2 da anak dara ni.. :D

Copyright © 2008 - SubhanaAllah... - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template