Twin - 16 weeks


Alhamdulillah setelah lama bersawang blog aku ni akhirnye mood aku nk update blog datang balik... :) Maybe ada yg belum tau so saje2lah nk tulis kt sini.. my twin dah 16 weeks! Selera mkn pon bertambah... berat dah bertambah 4 kg :) Kawan-kawan opis yang selama ni komplen muka cengkung, kurus etc dah komplen muka aku ok... dah x pucat... berseri2 mcm dulu (yg tu aku tambah je :D)...

Minggu ni masuk minggu ke 3 aku bekerja semula setelah 5 minggu MC (MC dah habis..huhu) tapi aku redha la... dah Allah nk bagi rezeki berganda... mula2 mmg terkejut + sedih dgn alahan yg teruk + badan lemah... rasa mcm mati hidup semula pon ade... akhirnye berjaya jugak aku tempuh fasa paling mencabar dalam hidup aku... Perkara yg paling merisaukan aku bila mengandung twin ni... takut kena bedah & takut baby underweight... takut jugak bil hospital tinggi...

Sekarang ni start thinking positif... aku boleh bersalin normal & bb mesti cukup vitamin & cepat besar ok! :) Semalam check up di Pusrawi dgn Dr Adilah, alhamdulillah semuanya ok... Dr Adilah scan agak detail juga... twin ade 2 uri yg berbeza dan 2 kantung yg berbeza... kemungkinan besar twin adalah tidak seiras... agak melegakan kerana twin jenis ni adalah yang paling kurang komplikasinya... kedudukan twin satu songsang satu lagi kepala bwk agak ke kanan sedikit... dia bagi vitamin & kalsium... besar2 pil dia... sabau jelah nk telan... Oleh kerana twin, dia minta jumpa dia 3 minggu sekali...

Aku ni dah mcm first time mother to be pulak sbb betul2 blur bila masuk bab twin ni... sekarang ni byk surfing & amik info pasal twin... aisyah pulak bila aku kata ade 2 babies dlm perut ni dia kata nk 3 pulak... adoiii... nk bagi ibu pengsan ke aisyah???

Kelainan sewaktu mengandung single & twin, bila peod dah lewat tu rasa badan lemahla sgt... Now pon aku x leh la nk jalan laju2... cepat mengah...perut pon dah nampak walaupon baru 16 weeks... Raya ni x dptla den pakai baju raya gamaknye... pakai uniform jelah...

4 comments:

Kamariah Idris said...

Waaa, best nye ade kembar...

Unknown said...

wahhh syiok dengar twin.... ehhehehe mkn kasik lebey sketss :)

mamapp said...

wah.. congrates fara.. x sangka bleh dpt kembar.. apa rahsianye??

Farazila Wahab said...

Tq tq tq... takde rahsia apa sume rezeki Allah yg bagi... org kata sbb keturunan... :)

Copyright © 2008 - SubhanaAllah... - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template