Hari pertama Aisyah ke sekolah!

Alhamdulillah pagi-pagi lagi aisyah dah bangun... xde nangis2...mmg excited sungguh nk ke sekolah... pakai pakaian seragam sekolah lengkap dgn tudung putih dan kain hijau tua... Aku hantar dia pegi sekolah kol 9 pagi. Sampai di perkarangan masjid Saidina Uthman, mak aii penuh kete parking, tapi still ade tempat kosong lagi utk aku...

Lepas parking, jalan masuk ke kwsn tadika Islam. Aisyah di tempatkan di kelas 5 Intan. Bersama murid2 5 tahun yg lain. Aisyah dpt name tag lengkap dgn nama, alamat & no telefon. Lepas tu pergi duduk dlm kelas bersama2 murid lain. Aku terjumpa dgn jiran sebelah rumah, Ila. Anak dia Awisy dah masuk thn ke 2 kt situ. Tahun ni 6 thn. Kire senior la...hehehe... Ada jugak murid-murid yg menangis. Perkara biasala tu... Yang aku perasan budak lelaki yg selalu menangis ni... hehehe betul ke teori aku ni..Jarang nampak budak pompuan menangis.

Lebih kurang pukul 9.15 pagi taklimat pon bermula. Aku pon mendengar dgn penuh tekun. Pelajar x dibenarkan bwk makanan ke sekolah. Oooo ye ye aku bwkkan dia bekal pagi tadi... hehehe... Ibubapa di galakkan memantau anak2 buat keje sekolah... Mmm insyaAllah... Lebih kurang dekal pukul 10,taklimat pon habis. Yuran sekolah under MAIWP ni murah je. Sebulan rm25. Alhamdulillah mmg x membebankan langsung. Sekolah start pukul 8 - 11 pagi.

Saat yg merisaukan aku pon tiba. Nak lepaskan Aisyah naik bas utk balik sekolah. Alhamdulillah Awisy ade. Kak Ila (mama Awisy berkali2 pesan kt Awisy supaya Awisy jaga Aisyah dan naik & turun bas sama2). So aku lega jugakla ada somebody yg jaga Aisyah dlm bas. Aku balik naik kereta sorang2 je. Lepas tu aku pegi kt tempat bas berenti. Nampak Awisy & Aisyah turun bas sambil berpimpin tgn. hehehe... Awisy dah naik malu sbb kawan2 ejek dia pimpin tgn dgn Aisyah. Sian Awisy. Lega aku. Esok dgn lusa aku cuti jugak. Saje nk teman Aisyah. Hopefully semuanya ok... Gambar Aisyah perpakaian seragam? Ade... InsyaAllah nanti2 upload...sbb kabel kamera tinggal kt opis...

2 comments:

Naemmommy said...

eiii bestnya aishah dah gi skolah... rase kejap je dah beso ye :)

Farazila Wahab said...

ha aa tu la still rasa mcm x caya ni...hehehehe

Copyright © 2008 - SubhanaAllah... - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template