Rak Buku Takung Air Hujan

Promosi Ramadhan ~ Syawal
Kelebihan Rak Buku Kanak-kanak ~ Rain Gutter Bookshelves.

1. Daya tarikan yang tinggi

Cuba kalian tengok gambar di atas tu. Menarik sangat kan? Saya tak tahu orang lain tapi saya sangat teruja melihat rak-rak buku yang boleh DIY ini.

Kita yang dewasa ini boleh teruja, apatah lagi kanak-kanak yang sukakan benda berwarna-warni. Bila dipamer dan disusun begini, dengan cepat kanak-kanak boleh nampak kulit buku yang pelbagai rupa dan warna. Dan kebanyakan buku kanak-kanak memang kulitnya menarik.

Jika disusun menegak, bagaimana kanak-kanak nak nampak kulitnya kan? Minat nak pegang, nak ambil, nak belek buka itu amat kurang. Saya sudah buat eksperimen dalam penyusunan buku ni. Bila kita susun buku seperti dalam gambar, kanak-kanak lebih cepat mengambil buku itu untuk dibawa ke kerusi dan membelek/membacanya. Sangat efektif.

2. Jimat ruang

Maksud saya, kita boleh pasang rak buku takung air hujan ni kat mana-mana ruang dinding kosong yang kita ada. Kalau rak buku biasa, pastinya kita nak menggunakan ruang dinding dan juga ruang lantai kan? Tapi dengan 'raingutters' kita hanya perlukan ruang dinding yang kosong tak kira luas atau sempit. Tengok contoh di atas.

3. Jimat belanja

Secara relatifnya ia lebih murah berbanding kayu. Modalnya tidaklah besar.

Di luar negara juga semua guru dan ibu bapa yang memasang rak buku 'rain gutter' ini memberikan maklum balas positif iaitu rak buku ini amat menjimatkan bajet.

4. Mudah untuk dipasang.

Anda pasti boleh memasangkannya sendiri dengan tutorial yang terdapat di internet. Ianya sangat mudah! Paling mudah, pihak kami juga boleh memasang untuk anda :)

Berita baik!

Tempahan dibuka sekarang :) Emel saya untuk maklumat lanjut...

Klik LIKE kalau suka entri ni :)

0 comments:

Copyright © 2008 - SubhanaAllah... - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template