Hampir 3 bulan

Hujung bulan Mac ini bermakna genap 3 bulan sejak Aisyah memulakan pengajian di sekolah tahfiz. Banyak juga perubahan yang saya tengok sepanjang tempoh yang singkat ini. Aisyah dah mula solat 5 waktu (tapi kadang-kadang ada juga tertinggal) dan mula ingin bertudung bila keluar jalan-jalan. Siti dan Najwa (kawan baik Aisyah di sekolah tahfiz) mengatakan yang rambut wanita akan dibakar di neraka jika tidak ditutup.

SubhanaAllah. Jiwa kanak-kanak yang suci memang mudah dibentuk. Walau pon belum sepenuh masa bertudung tapi saya agak teruja melihat perubahan dia. Aisyah juga ada meminta saya untuk membelikannya purdah. Saya agak terkejut pada mulanya tapi tidak membantah. Alhamdulillah saya gembira.

Ya Allah berkatilah keluargaku, hafizah-hafizahku dan keluarga semua pembaca blog sekalian.

Semoga perubahan Aisyah membawa kebaikan buat kami sekeluarga. Amin.

Gambar-gambar berikut diambil ketika kami menghadiri majlis sambutan harijadi pada minggu lalu :)

Aisyah bersalam dengan birthday girl

Aisyah dan kanak-kanak lain masuk sukaneka host by the clown :)

Aisyah dan kanak-kanak lain dikehendaki freeze! (jadi patung)
Klik LIKE kalau suka entri ni :)

0 comments:

Copyright © 2008 - SubhanaAllah... - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template