Sarah First Day @School

Nur Sarah Syazana. Itulah nama yang diberi untuk pengarang jantung aku yang ke-2 ni. Dialah racun, dialah penawar. Pejam celik pejam celik, tahun ni Sarah dah masuk 5 tahun. Dah boleh sekolah dah! Waktu 4 tahun dulu aku hantar jugak dia pergi sekolah setiap Sabtu, 8.30-10.30 pagi. Itu pon setelah dipaksa oleh abang aku. Yelah abang aku kan ada anak lelaki nama Haadif yang best friend dengan Sarah. So dia nak jugak hantar Haadif sekolah. Aku dengan Sarah jadi mangsa kena terlibat jugak dengan penghantaran Haadif ke sekolah. Hahaha...

Yg kelakarnya, Sarah semangat sangat pergi sekolah waktu tu, Haadif pulak kadang-kadang bantai tido 2 jam kt school. Apa barang pegi sekolah pastu tido. Tak lama pon diorang sekolah kat situ. Haadif macam tak suka. Sarah ok je. Dalam bulan 4 dah berenti kot.

Tapi kadang-kadang ada juga aktiviti mewarna di rumah. Jadi diorang ni takla kekok sangat pegang pensel dan pensel warna. Hasil mewarna diorang juga not bad.

Ok dah jauh melalut, back to the topic. Aku ambil cuti 2 hari untuk teman Sarah pegi sekolah. Excited ok walaupon Sarah anak ke-2. Hari pertama, malam sebelum sekolah baru terhegeh-hegeh cari bag dan kelengkapan menulis/mewarna untuk Sarah. Cari kat rumah je bukan kat kedai. Semua dah ada tapi kena susun masuk dalam beg elok-elok. Sarah nak bawak beg ada roda. Uish, bila aku try angkat beg tu... beratnya. Boleh ke Sarah bawak ni. Takpela kita cuba dulu.

Esok paginya. Erk lewat. Pukul 9 baru sampai sekolah. Apalah ibu ni kan. Aisyah pon ikut sekali. Excited dia nak tengok tadika lama dia. Sampai-sampai je semua budak-budak tengah beratur sambil diawasi oleh cikgu-cikgu. Ada jugak cikgu yang masih kenal Aisyah dan tegur Aisyah.Parents pulak dalam dewan tengah dengar taklimat. Alamak, ruginya aku sebab tak dapat dengar taklimat. Tak dapat update berita terkini.

Tak nak ketinggalan dengar taklimat, aku tinggalkan Sarah yang sedang beratur dan beg beroda beratnya. Aku pon dengan muka tak malunya masuk dalam dewan taklimat. Memang muka teballa sebab kena masuk ikut pintu depan. Cis!

Tak sampai 1 minit *belum sempat duduk pon*. Taklimat dah habis. Huhu. Aku dengan muka selambanya keluar dewan. Apa yang aku dapat dengar pengetua sekolah nak pindah. Alahai sedih jugakla. Pengetua ni baik sangat. Aku selalu call handphone dia kalau ada kemusykilan. Dia layan dengan baik je kalau aku call. :)

All the best to Pn Karmila. Jasamu dikenang.

Lepas je habis taklimat, cikgu-cikgu kata boleh balik dan boleh bawa anak masing-masing balik. Ceh! tak sekolahla hari ni? Adoila...

Aku nampak Sarah tengah beratur masuk kelas. Semua murid angkat tangan ke bahu kawan macam keretapi tu. Sarah nampak seronok berjalan ramai-ramai macam keretapi. Eh tapi.... mana beg Sarah? Isk isk... dia tinggal je beg dia kat tempat beratur tadi... sabar jelah... Itula serba sedikit cerita Sarah pada hari pertama persekolahan... nanti sambung pulak cerita Sarah di hari ke-2 persekolahan ye!

Sarah yang nampak bertambah kecik bila pakai baju sekolah...
Klik LIKE kalau suka entri ni :)

0 comments:

Copyright © 2008 - SubhanaAllah... - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template